maandag 9 november 2009

labels maken

Ik vind het wel leuk als je een kraam- of verjaardagskado maakt dat er een label aanhangt.
Op de blog van Mmme zsazsa vind je alles terug hoe je het moet maken.
Ik ben de uitdaging aangegaan met de printer verpakkingspapier. Gaat eigenlijk super (ook al had ik er een beetje schrik voor)
Het is op de bedrukte kant van het papier dat er een film op ligt.



Je legt je stof met de goede kant op je strijkplank, daarop het papier (bedrukt naar beneden) en daarna het bakpapier. Ga met je strijkijzer over het bakpapier (zonder stoom en heet) en klaar!!! Zo gemakkelijk en goedkoop
dank u mme zsazsa
tip: neem donkere stof anders komt de belettering erdoor.



In excell of paint kan je dan je label maken. Het lukte mij niet zo goed in excell en heb het dan maar in Word gedaan (beetje rekenen en tellen)
Voila zie hier het resultaat


Mijn label is 4,5 cm breed en 1 hoog.'k Heb het lettertype Segoe Print genomen.
Veel succes

6 opmerkingen:

  1. leuk hé om zo je labels te kunnen maken, ik ga het ook eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja zeker!! nu moet het nog lukken om het mooi in te naaien é :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben er hier mee bezig Vero, maar ik zie niks veranderen aan mijn stof, klopt dat? Wat is de bedoeling eigenlijk van dat filmpje op je stof, dat het wat steviger is? Ik ga het nu proberen te printen maar ik vrees dat dat gaat blijven zitten in mijn printer...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. door het filmpje op je printerpapier blijft het papier plakken aan je stof en kan je zo op je stof printen (omdat er eigenlijk ook papier aan
    vasthangt) Dat filmpje is de lijm tss papier en stof. nadien kan je het papier ev verwijderen of mee verwerken in je label.
    hopelijk heb je er iets aan
    succes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey Vero,
    Bij mij is het niet gelukt met dat printerpapier, heb het nochtans exact gedaan zoals op je blog stond maar de film bleef er niet op plakken. Heb dan maar mijn stof op een 14 blad geplakt en het lukte ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. en was je strijkijzer heet genoeg? anders lukt het niet

    BeantwoordenVerwijderen