vrijdag 29 april 2011

cirkelrok

Ondertussen al drie weken geleden was het Studio Stik. Het thema was deze keer rokjes. Een rokje voor jezelf of voor de dochter. Voor de grote dames was het patroon van Kamiel and Odille. Voor de kleintjes het bekende patroon van Mme Zsazsa, een cirkelrok. We kozen voor de cirkelrok voor onze kleine madam. Ik voelde me niet geroepen om één te maken voor mezelf omdat ik toch graag mijn rokken draag met het patroon van juni 2010 uit de knipmode.

Moet je zeker eens doen zo'n cirkelrokje! Niet moeilijk om te maken, vlug klaar en een superleuk resultaat.
Het patroon moest ik ook al niet tekenen  want manlief deed dit hier voor mij terwijl ik me aan het klaar maken was voor een avondje Studio Stik ;-)



De zoom werd afgewerkt met een rolzoompje. Het was de eerste keer dat ik een rokje zo afwerkte en ben er wel aan verkocht!


Bij de gele bambi's stof uit de vermiljoenshop maakte ik nog een applicatie van een bambi.




13 opmerkingen:

  1. Hier ook twe dochters die gek zijn op cirkelrokjes...en een mama die het super vindt om ze te maken! En wat een leuk stofje heb je gebruikt, een echt lente-rokje, mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh zalig in die gele bambikes. Het schreeuwt zomer.
    Ik maakte ook onlangs een cirkelrokje en werkte die ook af met een rolzoompje: hoe makkelijk en hoe snel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. euhm, een rolzoompje? dat moet ik es googelen :-)
    enne, mooi rokje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waar blijft die winkel toch?!xxxFlo

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super! Anna staat er prachtig mee!
    (Zo'n man wil ik trouwens ook wel, al ben ik al heel blij dat die van mij enthousiast is over mijn naai- en handwerkhobby... ;-)
    Mijn eigen studio-stik-rok ligt nog onaangeroerd te wachten op het vervolg, maar ik maakte ondertussen ook zo'n schitterend cirkelrokje voor de dochter. Zalig patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo'n zuiders exemplaar. Het lijkt wel de moderne versie van zo'n Provencaals rokje uit de Provence!
    Prachtig hoor, zeker met het bijhorende T-shirtje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. prachtig, stof met kleine motiefjes zijn ideaal voor die cirkelrokjes hé! Die van ons kreeg er vorige week ééntje met oranje bolletjes, erg 50's!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tjongejonge... prachtig. Ik wou dat ik ook overweg kon met een naaimachine..

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat ga ik nu ook es proberen si! Het gele vermiljoentje heb ik hier ook liggen, patroon uitgeknipt, deze week probeer ik het uit! Het is voor een meisje uit Gent, dus ze zullen elkaar vermoedelijk niet tegenkomen in Brugge :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Kijk eens op mijn blog, je hebt de lente give away gewonnen! Als je je adres doorstuurt komt het blauwe ritstasje jou kant uit....

    BeantwoordenVerwijderen