maandag 24 mei 2010

nog kleedjes

Binnenkort vertekken we op reis. Als ik op reis ga wil ik het warm hebben, van 's morgens tot 's avonds laat kunnen buiten leven. De garderobe moet voorzien zijn op mooi weer. Daarom maakte ik voor Anna nog wat zomerse kleedjes.


Het werd een smockkleedje. Eigenlijk heel gemakkelijk en vlug resultaat (wel handig met een baby en peuter in huis). Toch was er eerst weer wat gefoefel. Ik denk dat ik te veel vooraf gelezen had over smocken en brothers enz.
Ik begon met het ontleden van mijn spoelhuis, de onderdraad (in dit geval de elastiek) aan te passen.. maar er kwam geen smockwerk uit. Dan maar de naaimachine lenen bij vansteffie. Ook daar kwam er maar een rare smocksteek uit en gaan prutsen op een andere naaimachine, neen dus.
Terug naar mijn eigen machine, alles vergeten en gewoon stikken, voila!


Voor zo'n kleedje heb je geen patroon nodig. Je kan hier alles terug vinden hoe je te werk gaat.


8 opmerkingen:

  1. Ja, heel leuk om te maken...en zelfs ik kan het!!

    Weten jullie al waar de reis naartoe gaat?? Ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoe heb je dat smocken dan juist gedaan? Want mij lukt het precies toch niet met mijn brother

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heel erg schoon! leuk stofje ook met die roosjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk leuk leuk !! Vooral dat bovenste jurkje !!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mijn Brother hapert ook, hoor bij het smocken!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha, hier staan er ook nog een ganse resem smockjurkjes op de planning...idd ideaal om mee te nemen op reis. 't Pakt niet veel plaats in en meer moeten ze niet aanhebben bij 30°.
    Goede reis!
    Ik heb voor het smocken trouwens mijn oude (gietijzeren) machine weer van zolder gehaald, omdat ik idd ook gelezen had dat dat niet ging met de Brother. Maar ik heb het wel niet geprobeerd...hmhm, misschien toch een testje wagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ah, goed om weten dat 't niet gaat bij 'n brother.. nu die toch in reparatie is en ik nu toch met m'n oude verder moet eventjes, misschien daar gebruik van maken. Wil 't al zolang 'ns proberen..

    BeantwoordenVerwijderen