zaterdag 5 december 2009

vogels

Met kerstmis voor de deur wou ik iets zelf maken voor in de kerstboom. In het boek van Tilda's winterwonderland staan heel wat mooie dingen. Veel tijd is er niet meer, dus het moest iets moois zijn en wat vlug klaar is. Het zijn vogeltjes geworden!






nodig:
stof - bruine hobbyverf - decoratiemateriaal - vulmateriaal

Neem een stuk stof dat twee keer zo groot is als de vogel en vouw dubbel met de goede kant op elkaar. Neem het patroon van de vogel over en stik de vorm door, laat een stukje open om de vogel te kunnen keren. Knip de vogel uit, keer hem en vullen (je kan vulling gebruiken van oude kussens). Naai de opening dicht. Verf de snavel en naai een ringetje aan de vogel om hem op te kunnen hangen.

Tilda gebruikt om haar vogeltjes op te hangen van die fijne rood - wit huishoudtouw. Zelf heb ik gekozen voor bredere verschillende linten (bij Veritas-banier..) en heb die zo mee gestikt wanneer je de vogel ook moet stikken ipv nadien er nog op te naaien.
Hier het patroontje, dan moet je geen vogeltje meer zoeken :)




 nog een kersttafelkleedje


De stof komt van Ikea.
en met de restjes kan je veel doen...zoals een testbroche


De tutorial vind je hier. Het gaat inderdaad heel vlot, we krijgen ook een goede uitleg!! merci daarvoor.
Ik mocht wel iets grotere cirkels genomen hebben ( groter dus dan een ikea-glas, tip voor jullie)

             













4 opmerkingen:

  1. Leuk, die vogels! Ik wil ook nog vanalles maken voor in de kerstboom, maarja de tijd wordt krap..
    Ik heb je kersthartjes klaar, zou je me je adres willen mailen, dan stuur ik ze op! (miekks[at]live[punt]nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt me helemaal geïnspireerd, ik ga ook spulletjes maken voor kerst! K ben al stof gaan halen voor een tafelkleed, servetten en placemats. Nu t nog doen he...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb het boek ook van Tilda, maar nog niks uitgemaakt. Heel erg mooi die vogeltjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gaaf die vogeltjes!
    De appeltjes en tasjes zijn ook vrij eenvoudig te maken.
    Heb je ze al in de boom hangen?

    BeantwoordenVerwijderen