woensdag 30 december 2009

jarig!

In de maand november waren er twee vriendinnen jarig. Naast een bon om zelf creatief aan de slag te gaan wou ik voor hen ook iets persoonlijk maken. Wat wel een uitdaging was als je weet dat één ervan super goed overweg kan met haar naaimachine!!
Het werden ovenwantjes








De tutorial komt van the idea room of een link bij eloleo (daar kan je nog wat inspiratie opdoen)
Bij het tweede paar heb ik de halve cirkels niet meer doorgeknipt wat wel een stuk gemakkelijker ging.
Voor de biais had ik eerst één gebruikt van 15 mm breed wat op sommige plaatsen serieus prutsen was, een breedte van 42 (of is het nu 45mm) ging heel vlot, je moet ze dan wel zelf maken maar daarvoor bestaat er een handig ding voor,



en zo blijkbaar doen de ovenwanten hun werk ook nog!


7 opmerkingen:

  1. hallo! :) ik zag je naam en dacht 'heej die naam komt me bekend voor' ;) wat leuk dat je ook een blog hebt! kan ik lekker met je meelezen, zwanger.... gefeliciteerd en wat leuk, bezig met de laatste loodjes! sterkte! ennnn een heeele fijne jaarwisseling en geweldig 2010 gewenst! ennnnnn ik laat je weten als de post gepost is! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ma seg, zo schoon!!!
    Ik heb nu gans de voormiddag gesukkeld om ovenwanten te maken voor mijn grootmoeder, die biais, dat lukt mij echt echt echt niet.
    Ik heb het opgegeven en mitje zal nog even moeten wachten op haar nieuwjaarskadootje, helaas.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die zien er zo handig uit! Ik wou ze ook maken (had ze op Eloleo gezien) maar wist niet goed welke 'vulling' nodig was. Waar heb jij die gevonden?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh leuk zeg!
    Van waar komen jouw labeltjes eigenlijk?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @miss stik: 'k heb die gevonden bij de banier, ze noemen het vulvlieseline? de veritas zal dat ook wel hebben zeker. ik heb twee lagen telkens gebruikt.
    @mie: de labeltjes heb ik zelf gemaakt. de stof is van Tilda( ook bij de banier)
    merci voor de leuke opmerkingen!!!

    BeantwoordenVerwijderen